Suemecrime.nl

Runnerz.nl - Wedden op paarden!

22 januari 2014

UPDATE: OM eist 4 jaar tegen Badr Hari

Het Openbaar ministerie heeft tegen Badr Hari 4 jaar gevangenisstraf geëist, waarvan 1 jaar voorwaardelijk. Tegen medeverdachte Ferhat Yondem eiste het OM 20 maanden cel.

Volgens het OM heeft de 29-jarige Hari zich schuldig gemaakt aan een reeks geweldsmisdrijven, waaronder de zware mishandeling van zakenman Koen Everink tijdens dancefestijn Sensation 2012 in de Amsterdam Arena.

Badr verliet het gerechtsgebouw vanmiddag via een zij-uitgang.

UPDATE 23.01.2014: De verdediging van Badr Hari heeft vandaag vrijspraak gevraagd. "De rechtbank moet Badr Hari niet opnieuw naar de gevangenis sturen, maar hem een lange voorwaardelijke straf, een horecaverbod en eventueel een boete opleggen. Want er is vergelding geweest. Als u hem terugstuurt, wordt de straf wel heel erg zwaar. Dan kan hij inpakken. Alles waarvoor hij heeft gevochten is dan weg, voor hem zijn de komende drie of vier jaar cruciaal, een lange celstraf is dan niet rechtvaardig", aldus Hari’s advocaat Bénédicte Ficq.

UPDATE 27.01.2014: "Ik sluit een periode af waarin mijn kracht mijn zwakte is geweest. Vanaf nu zal mijn kracht alleen nog mijn kracht zijn, binnen en buiten de ring. U zult mij hier nooit meer terugzien", aldus Hari.

Uitspraak is op 21 februari 2014.